expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

13 Aug 2013

Recept post broj 1



Kada sam počela da stvaram ovaj blog, prije tačno pola godine, imala sam zamisao da uvrstim i rubriku sa receptima. Jako volim da kuvam i da izmišljam razna jela. Uglavnom su to jela sa piletinom, jer volim da je spremam na sto i jedan način. Ali vremena je premalo da bi se to realizovalo jer uvijek pravim u žurbi posle posla. Međutim, prije neki dan sam imala malo više vremena, a pravila sam svoj tradicionalni džem šljiva-čoko-rum, pa sam odlučila da napravim par fotografija. Pravila sam ga i prošle godine, zato je tradicionalni :) Budući da se prošle godine pojeo za manje od deset dana, a da je ove godine čak i tata rekao da odavno ništa ukusnije nije probao, odlučila sam da podijelim recept sa vama. Recept nisam ja izmislila, ali sam unijela male promjene u originalni. Imala sam punu kesu šljiva, otprilike 4kg, uglavnom, kada ih prepolovite i izvadite koštice trebalo bi da bude pun duboki pleh 30x40cm. Pospete šljive sa 300g šećera, izmiješate i ubacite u prethodno zagrijanu rernu na 220°. Povremeno promiješajte i nakon dva i po sata trebalo bi da je željene gustine (zavisi od vrste šljiva, možda će vam trebati i malo više vremena). Umiješajte 100 g čokolade za kuvanje i 4 supene kašike ruma i vratite malo u rernu da se sve sjedini. Tra la la džem je gotov! Rernu mozete isključiti. U još uvijek ugrijanu rernu stavite tegle da se zagriju i punite džemom. Zatvorite poklopce i vratite u rernu da se polako ohlade do ujutro (ja ga uvijek pravim uveče). Budući da se moj džem jako brzo pojede, ne stavljam nikakav konzervans, a čuvam ga u frižideru. Od ove količine sastojaka dobila sam 9 malih tegli džema. Idealan je uz palačinke ili sa kriškom crnog hljeba/tosta i margarinom njam njam. Mada ga moja sestra jede i samog :) Prijatno!
P.S.1  Po meni, ovo je i super ideja za poklon! Dovoljno je da budete maštoviti i lijepo ukrasite teglu. Ja sam već pola napravljenog poklonila, mislim da ću praviti još jednu mjeru uskoro ;)
P.S.2  Pošto je sezona šljiva,ukoliko neko bude pravio voljela bih da čujem kako je ispao, ako imate još i sliku slobodno ostavite link u komentaru, ubaciću i vaše fotografije u post naknadno :)

Sastojci:
  • 4 kg šljiva
  • 300 g šećera
  • 100 g čokolade za kuvanje
  • 4 supene kašike ruma











17 comments:

  1. A ja obozavam ovakve postove! :D
    P.S. Ukoliko ga vec stavljas u zagrejane tegle i ostavis da se polako hladi, tebalo bi da se odrzi duze i nije neophodno da se cuva u frizideru sve dok se ne otvori tegla! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. To ja za svaki slucaj i u frizider, da se slucajno ne pokvari :)

      Delete
  2. Anonymous13/8/13 19:59

    Da tacno, ja sa svojim skromnim iskustvom mislim isto.Iznenadjujes nas stalno i potvrdjujem da cu ovaj dzem probati napraviti.Bravo Majo,pozz

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala, javite ako probate, bas me zanima ;) Pozz

      Delete
  3. Ja nisam bas neka domacica ali cu ovo probati da napravim pa sta bude!:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma jako je lako, samo mijesati povremeno dok se pece, pogotovo pred kraj da se ne zalijepi za dno. Javi kako je ispalo ;) :*

      Delete
  4. Ovo bas izgleda ukusno! Obozavam ove domace stvari za pojest, pravi gust :D

    ReplyDelete
  5. Divna ideja za post a ovaj dzem od sljiva sa cokoladom pravi i moja mama i fenomenalno je !

    ReplyDelete
  6. mmmmmmm ovo izgleda bas bas uusno!

    ReplyDelete
  7. Deluje fenomenalno, volim ovakve postove! :)

    ReplyDelete
  8. svaka cast! izgleda odlicno :)



    http://elzanapjevic.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. yummy yummy; i want it for my next breakfast.

    If you love fashion, i wait you in my blog.

    Besos.

    http://modayotrospecados.blogspot.com.es/

    ReplyDelete
  10. Auuu... ovo deluje preevise primamljivo :D moracu isprobati, vec ga zamisljam u palacinkama...<3

    ReplyDelete
  11. Anonymous21/9/13 23:34

    Sad sam napravila dzem po tvom receptu. Malo sam probala i odlican je.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...